Od jakiegoś czasu malowane są martwe strefy na jezdniach zamiast przesuwania krawężników w bezpośredniej okolicy przejść dla pieszych. Przykładem jest martwa strefa wymalowana na skrzyżowaniu Narutowicza (DK10) z Królowej Jadwigi, Boh. Warszawy, czy Jagiellońska przy deptaku Bogusława. Negatywne skutki są następujące:
-brak rzeczywistego zwężenia jezdni prowokuje do szybszej jazdy i zmniejsza ostrożność ze strony kierowców,
-pieszy musi pokonać wiekszą odległość zanim zejdzie z pasów przez co trudniej jest je pokonać,
-samochody parkują na strefie ograniczając widoczność,
-utrata miejsca na zieleń.
Postuluje zmianę tej taktyki i przebudowę takich miejsc, co poprawi bezpieczeństwo i komfort pieszych jednocześnie nie wpływając znacząco na płynność ruchu samochodów. Istotnym również jest, aby wszystkie nowo budowane rozwiązania pozbawione były tej wady.
edytuj post
-
24 głosówZagłosuj
Krawężniki zamiast martwych stref przy przejściach dla pieszych
sugestia
anonim 2012-09-21 22:03
-
- Kto głosował
-
- + 24 anonim